Puterea cuvântului

La ce te gândești când spun cuvântul SEX?

După ce ți-ai luat pauza cuvenită, am să te invit să citești mai departe o scurtă analiză despre ”Cum reușești să comunici despre sex și sexualitate cu încredere, la nivel de influență al maselor și cum depășești stereotipuri puternice din societate?”

Dintre multiplele exemple pe care le putem aduce în discuție, aș vrea să mă opresc la unul din gândurile de mai devreme și anume brandul Durex, care reușește să fie lider în comunicarea deschisă despre sex de mai bine de 80 de ani, întodeauna prin metode inovative. Apreciez eforturile domnului LA Jakson începute în 1915, când înființa The London Rubber Company (moștenire de la Dr. Scholl) de a exista ca reper pentru siguranța actului sexual, într-o perioada plină de tabu și prohibiții, de altfel adresând primele doua nevoi din piramida lui Maslow. La acel moment SSL International vindea prezervative importate şi consumabile pentru frizerii, iar 14 ani mai târziu înregistrează marca DUREX.

Istoria a fost tulbure ani mai târziu, însă brandul a ținut pasul întodeauna cu nevoile contextului social, atât prin producerea prezervativului lubrifiat și a testării electronice în anii ’50, cât și prin diversificarea produselor adaptate nevoilor diverselor tipuri de consumatori, ajungând în zilele noastre la campanii de marketing global de succes.

bd6671c925eb7d09f3c7ad94625832d9

Cu siguranță România s-a întâlnit cu brandul Durex după anii ’90 când piața s-a deschis pentru acest produs din categoria n-avem, nu vrem. O dată cu economia liberă și strategia de prevenire a infecțiilor cu transmitere sexuală și mai ales HIV/SIDA, care oferea oricum lubrifiere în educarea publicului despre produs în sine, distribuitorii brandului de la nivel local s-au bucurat de un tărâm fertil și din când în gând câteva retușuri de la sediu/ brand management.

 Produs din categoria n-avem, nu vrem

Deși în anii ’90 Durex a fost desemnat cel mai bun brand de prezervative din lume și sustenabilitatea era asigurată, relația dintre consumator și produs întâmpina numeroase dificultăți, de la educarea în folosirea corectă a produsului, până la situația inconfortabilă de a achiziționa produsul în văzul lumii.

Așteptările consumatorului de la brand au fost întreținute cu grijă, prin menținerea standardelor de calitate și extinderea diversificată a produselor asociate, dar și actualizarea valorii de brand în anii 2000 cu o misiune mai concentrată pe bunăstarea relațiilor de cuplu, respectiv comunicarea deschisă pentru a îmbunătății calitatea actului sexual.

durex_mtv

Colaborarea multi-anuală cu MTV în campania Staying Alive ce reprezenta un program de sex ed, a adus populația de tineri mult mai aproape de brandul Durex și a contribuit la o identitate mai cool și mai responsabilă la nivel social. Așa am intrat eu în strânsă legătură cu prezervativele Durex, în 2004, odată cu începerea activității de voluntariat la Tineri pentru Tineri, ONG ce se implică în programe de educație pentru sănătatea reproducerii. Recunosc că prin această activitate pe care încă o desfășor, nu am fost nevoită niciodată să cumpăr un prezervativ pentru consumul propriu, dar asta nu înseamnă că nu cunosc brandul și mai ales produsul.

logo_durex

Cuvântul durex este compus din latinescul dūrus care înseamnă dur, viguros și terminația cuvântului sex. (pe continentul Australiei Durex este asociat cu banda adezivă de la 3M). Identitatea vizuală a fost modificată în 2010, când SSL International a fost preluat de Reckitt Benckiser, așadar din formele drepte ale chenarului și o culoare albastru puternic pe care le asociez cu sexul masculin, Durex a ales de data aceasta o imagistică feminină prin forme rotunjite la chenar și font, iar la paleta de culori se adaugă un violet. O decizie ce a venit și în sprijinul politicilor echității de gen și a reprezentat un element cheie în strategia de brand.

La momentul acesta sunt 17 sortimente de prezervative Durex, în România  doar 13, iar acestea sunt susținute de extensiile sale de lubrifianți și alte accesorii. Ambalajul oferă posibilitatea achiziționării unui pachet de 3 sau 10 prezervative, numere care nu au fost alese la întâmplare, iar pentru a înlocuii spoturile publicitare TV interzise în timpul zilei, acestea sunt de nelipsit la casieriile supermarcheturilor sau farmacii, la un loc vizibil. Fiecare sortiment este reprezentat de o culoare și se adresează nevoilor specifice ale consumatorului, care pot varia în funcție de tipul de act sexual, confortul partenerilor sau anumite plăceri.

durex_ultimate-condom-experience_c1030_352565

Prezervativul este produs de obicei din materialul prim latex însoțit de lubrifiant pe bază de apă sau silicon, în forma anatomică a organului sexual masculin și de unică folosință, iar calitatea este asigurată de testarea electronică, unde eșantioanele din fiecare lot sunt umflate cu aer pentru a le testa rezistenţa. Dacă o singură mostră nu trece vreunul dintre teste, întregul lot, de până la 432.000 de bucăţi, nu părăseşte fabrica. Toate tipurile de prezervative sunt, de asemenea, testate dermatologic. Fapt care m-a făcut întodeauna să cred că dacă prezervativul Durex se va rupe odată… cu siguranță a fost din vina ta că nu l-ai folosit corect.

Răspunsul la întrebarea a reușit Durex să revoluționeze comunicarea în sexualitate este evident și dacă nu, am să îl reiau în partea II-a a articolului care vorbește depre poziționarea campaniei  ”Someone like me”.

Partea II… to be announced!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s