Genii sau nu

Aruncand o ureche si un ochi peste situatia scolara a varului meu ce este clasa a Va, am aflat ca am un geniu in familie, nu imi este imposibil sa cred, ca doar il iubesc si e cel mai istet si destept si frumos,  doar e varul meu, dar nu sunt asa naiva. Are toate mediile de 10 la sfarsit de an scolar, intradevar are doua medii de 9 la romana si engleza pe semestrul II. Nu este tocilar, incuiat si nu isi petrece tot timpul invatand, ultima carte citita din cate imi amintesc eu e spider man 3 (imi este greu sa o numesc carte). Asa ca am inceput sa fac cercetari asezandu-ma la barfa cu matusa mea, mama viitorului castigator al premiului Nobel.

Intr-o scoala generala de cartier, cls a Va, 11 copii vor lua premiul I cu media 10.00, 8 copii premiul II si restul III, necobornad sub media 9,50…hei treaba incepe sa se imputa.

Cum este posibil? Nu va ganditi ca profesorii au metode nonformale sau foarte interactive de predare, sunt ore normale in care profesorul dicteaza si elevul…face cea ce face. Poate intradevar sunt mai cuminti, provin din familii bune si totusi… Intrand mai in detaliu am aflat ca la fiecare sarbatoare gen ziua profesorului Sf Caisa si Piersicuta nu mai zic de Pasti,Craciun, martie si celalalte, comitetul parintilor cel foarte bine organizat cotizeaza cu sume impresionante „ca cado”, surprinzator primind un feed-back negativ, adica o usoara nemultumire.

Practic toti profesorii ii umfla cu 10, 9 si cateodata 8 si 7 pentru  a creste atentia din plic, prestigiul clasei si bineinteles al scolii.

Acum ingrijorarea mea este ce se va intampla cu acesti copii cand vor ajunge la liceu sau la facultate, cand vor constientiza ca nu sunt asa destepti cum cred ei si parintii lor…. si te mai intrebi ce sau cine e responsabil de curentul emo…

Lasă un răspuns

